Popular Post

Sabtu, 25 April 2015

Siapa sebenarnya ayah Mahathir dari mana asalnya..?

Ramai yang mengatakan ayah Mahathir adalah seorang pengasas Kolej Sultan Abdul Hamid yang bernama Muhammad Bin Iskandar.


Beliau juga mengatakan ayahnya seorang cikgu sekolah dalam ucapan bicarawan negara.


Sejauh manakah kebenaran ini, adakah betul atau hanya kebetulan kerana Mahathir salah seorang pelajar di Kolej tersebut atau beliau guna kesempatan ini untuk menukar identiti bapanya bagi mendapat sokongan melayu umno


Pepatah mengatakan, "sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua"  Banyak yang meragukan mengenai cerita sebenar ayah bekas pemimpin negara ini, sekiranya ayah beliau bukan pendatang kenapa Tunku memberi kerakyataan Tanah Melayu..




Keraguan ini di buktikan oleh seorang penulis dari india menceritakan seorang pemuda dari Kerala berhijrah ke Malaysia, siapakah pemuda itu?



Lew Kuan Yew pernah mengadap Almarhum Sultan Johor menyatakan Mahathir semasa belajar di Singapura tulis dalam borang ruangan bangsa sebagai 'India Muslim' kalau dia india muslim kenapa ada yang cakap ayah dia melayu tulin... dan dikukuhkan lagi dengan bukti seperti ini pernah disiarkan dalam The Star


Takkan orang paling rapat dengan Tun tidak tahu asal usul Tun dari mana..


 Andai betul ayahnda beliau dari India, kenapa beliau malu bagitahu pada umum, sehingga sanggup menukar identiti dan mengunakan nama orang lain, hinakah seorang ayah yang lahir dari india..?



Sekirannya cerita ini betul, maka betullah apa yang di ceritakan oleh veteran umno kedah selama ini.


Selamaa 22 tahun di rembat berbilion harta tok nenek melayu seperti Petronas, dia gadai tanah melayu kepada cina, anak2 dia kaya raya, tak cukup dengan itu dia kata melayu bodoh berulang kali....Apa melayu dapat? Hari ini beliau bersungguh-sungguh ingin menjatuhkan parti melayu kerana tidak ikut kemahuannya.

Begitu mudah beliau menipu bangsa melayu...BODOHkah kita?

Apa kata kita sebarkan cerita ini agar generasi akan datang tahu sejarah sebenar, semuga bangsa kita hargai pengorbanan seorang ayah

3 ulasan:

  1. Jangan kita pula jadi seperti melayu yang tak kenang budi.. Tanpa tun M.. Bagaimanakah keadaan malaysia.. Sikap melayu seperti ini lah yg menjahanamkan tanah air sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Andai Madey bkn PM, sudah pasti DEB utk bngsa melayu tidak terkubur, ekonomi bngsa melayu sudah pasti jauh kedepan, tanah rezab melayu pasti masih bnyak tidak tergadai, saham bumiputera RM52 Bilion pasti tidak lesap... Malangnya 22 tahun dia perintah hak hak org melayu semua itu tergadai dn cuma tingal kenangan yg x dpt di ambil kembali....

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam